Veggie Colruyt

Om in te spelen op de groeiende vraag naar vegetarische voeding lanceert Colruyt het huismerk ‘Veggie Eger’. Daarnaast komt er ook een vegetarisch Colruyt-kookboek ‘Vandaag veggie’. Met deze twee nieuwigheden wil de distributeur vegetarische voeding toegankelijker maken en zich verder engageren om duurzaam te ondernemen.

Vandaag koopt 15 procent van de Belgen regelmatig veggieproducten. In Nederland is dat zelfs 30 procent. Colruyt speelt in op die trend en besteedt voortaan meer aandacht aan vegetarische voeding. Zo wil de distributeur niet alleen vegetariërs aanspreken, maar iedereen die op zoek is naar variatie in zijn menu.

“Heel wat mensen plannen tegenwoordig een dag zonder vlees of vis in hun weekmenu. Gewoon ter afwisseling, om gezondheidsredenen of uit zorg voor het milieu”, zegt commercieel directeur Jean-Pierre Roelands. “Onze keuze om vegetarische voeding toegankelijker te maken, sluit dan ook aan bij ons engagement om duurzaam te ondernemen.”

Bron: http://www.vilt.be/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *