IJsland is op zich niet zo vegetarisch ingesteld, maar wat we er kregen was wel telkens erg lekker. Meestal gewoon de dagmenu. In Reykjavik is het echter geen probleem om ook vegetarische restaurants te vinden.
Een hele goede ervaring was Gló. Dit restaurant heeft 2 vestigingen in Reykjavik, en eentje een beetje verder in Hafnarfjordur. Deze laatste hebben wij bezocht. Bij Gló heb je altijd 4 gerechten: een vegetarisch, een raw food, een kipgerecht en soep van de dag. Ook hebben ze er lekker gebak. Je kiest hetgeen je wil en kan het aanvullen met 3 (super originele!) salades naar keuze. Heerlijk gegegeten daar, en dan ook nog eens gezond en goed betaalbaar!

Afgelopen week afgesproken voor een snelle hap in de pizzeria. Jammergenoeg bleek de zaak waar we naartoe gingen niet meer te bestaan. Alhoewel, echt jammer was dat niet. Even om de hoek kwamen we Taste of India tegen. Een zaak waar we al een paar keer naartoe wouden gaan maar waar je in het weekend niet op moet hopen als je niet hebt gereserveerd. Nu was het een rustige woensdag en de enkele lege tafeltjes lonkten. Weinig tijd, maar veel goesting.